Olemme havainneet kolmen H:n voiman myynnin tehostamiseksi: Hymyile, havaitse ja hahmota. Tämä konsepti sai alkunsa siitä, että yritimme miettiä sitä, että miten voisimme tiivistää myynnin olennaisimmat asiat yhteen helposti muistettavaan työkaluun ja mitä me olemme tehneet omassa myynnissämme.
Muista aina hymyillä. Hymyilemällä myyjä pääsee jo erittäin pitkälle, koska hymyilevä ihminen viestittää, että hän on ystävällinen ja helposti lähestyttävä. Hymyilevää ihmistä on myös mukava katsella.
Huomioi ympäristö ja itsesi. Ole tietoinen että äänensävysi on ystävällinen ja kehonkielesi on kutsuva. Huomioi millä tuulella ja tunteella asiakas on ja tartuta oma loistava tuulesi myös asiakkaaseen turvallisen kanssakäymisen luomiseksi. Kun molemmilla on hyvä olla on helppoa aloittaa tärkeä neuvottelu. Myyjän on oltava asiantuntija, jolla on empatiaa asiakasta kohtaan. Ihmiset haluavat, että heidän huolia kuunnellaan ja, että näihin huoliin saadaan ratkaisu mahdollisimman helposti ja asiallisesti. Ole siis läsnä.
Hyvä myyjä myös hahmottaa asiakkaan ongelmat ja antaa asiakkaan tietää, että hän ymmärtää täysin mitä asiakas tarvitsee. Se ei riitä, että tunnistaa ongelmat. Myyjän tulee antaa myös ratkaisu asiakkaan ongelmiin, joka vastaa asiakkaan tarpeita. Jos asiakas etsii ratkaisua mitä ei voi toimittaa on myös tässä kohtaa hyvä olla rehellinen. Luotettavuus ja ymmärrys ovat erittäin tärkeitä asioita, jotka vaikuttavat paljon. Asiakas haluaa varman tunteen siitä, että hoidat hänen tarpeensa luotettavasti, ja, että ymmärrät hänen tarpeensa.