Some-markkinointi on erittäin tärkeetä kaikille yrittäjille, sillä se luo erittäin hyvän alustan markkinointiin. Olemme vahvasti sitä mieltä, että, jos et ole somessa, et ole olemassa. Vaikka mainostaisit muualla kuin somessa, monet potentiaaliset asiakkaat haluavat nähdä ja lukea lisää. Somessa on helppo luoda tarkempi kuva yrityksestä ja rakentaa luottamusta. On tärkeää huomioida, että sisältö liittyy yritystoimintaan jollakin tavalla. Sisällön tulee olla yhtenäistä. Näin hallitset some kanaviasi:
Kuva erottuu parhaiten. Suosittelemme seuraamaan oman alan huippuja ja muita alan harrastajia. On suositeltavaa myös twiitata eri kielillä sekä käyttää paljon hashtageja. Aktiiviset yritykset twiittavat noin 5-25 twiittiä päivässä. Jos twiittaat useamman kerran päivässä niin ajastathan twiitit niin, ettei tule sumaa.
LinkedInin yleinen kieli on englanti ja tämä some kanava on paras rekrytointiin sekä yritykseen liittyviin asioihin. Sivulla on mahdollista blogata, mutta sisältö kannattaa pitää hyvin asiallisena. Niin sanottuja hupi kuvia ei kannata laittaa LinkedIniin. Verkostoitumispyyntöjä ei kannata lähettää tuntemattomille, mutta kannattaa seurata mielenkiintoisia yrityksiä.
Google+
Google+ on siitä hyvä, että voi seurata mielenkiinnon kohteita ilman, että seuraa itse henkilöä. Täältä löytyy ihmisiä, yrityksiä sekä yhteisöjä. Kuten LinkedInissa, yleinen kieli on englanti. Google+ on myös hyvin kuvapainotteinen. Pitkät kirjoitukset sopivat hyvin tälle kanavalle ja yrityksien suositellaan julkaisevan noin 2-3 julkaisua päivässä.
Facebookin kautta yritykset voivat tehdä julkisia päivityksiä. Yrityksiä pystyy seuraamaan Facebookissa ilman, että tykkää yrityksen sivustosta. Facebookkiin kannattaa kuitenkin investoida, sillä yrityksen näkyvyys ei ole kovin hyvä ilman mainontaa. Facebook on kuitenkin hyvin edullinen tapa mainostaa yritystä. Facebooken kirjoitukset kannataa pitää lyhyinä ja kirjoituksiin kannattaa liittää kuva. Facebookeen ei kannatta änkeä liian monta päivitystä päivässä; maksimissaan kaksi.
Instagramiin kannattaa laittaa värikkäitä ja hauskoja kuvia. Kuten Twitterissä, hastagit ovat Instagramissa erittäin tärkeitä ja niitä saa käyttää niin paljon kuin sielu vain sietää. Kuvia Instagramiin voi laittaa useamman päivässä, mutta nekin on hyvä tahdittaa vaikka tunnin välein.
Pinterest on erittäin kuvapainoitteinen some kanava. Aiheet tulisi jaoittaa tauluihin ja mielenkiintoisia tauluja voi seurata sen sijaan, että seuraa koko profiilia. Julkaisutahti voi olla muihin some kanaviin verrattuna reippaampi. Hashtageja ei käytetä niin paljon Pinterestissa, mutta voihan niitä sinne laittaa. Suosittelemme kuitenkin välttämään hashtageja.